Практична робота №1
Тема: «Порівняльна оцінка трудових ресурсів і зайнятості
населення в основних сферах господарства країн та регіонів світу».
Мета: закріпити та
систематизувати знання про трудові ресурси світу та їх основні характеристики;
вдосконалити уміння та навички застосовувати набуті знання під час виконання
практичних завдань; розвивати вміння користуватися текстовими, картографічними,
графічними, статистичними матеріалами, порівнювати їх та робити висновки;
виховувати екологічне мислення в учнів.
Обладнання
та матеріали: політична карта світу,
таблиці, діаграми, атласи, підручник.
Хід роботи
Виконання
практичної роботи
Завдання 1.
За картами атласу порівняйте
зайнятість населення в індустріальних галузях господарства різних регіонів
(Європа, Азія, Америка, Австралія, Африка) і груп країн (економічно розвинуті
країни, країни перехідного типу економіки, країни, що розвиваються).
Завдання 2.
За картами атласу порівняйте зайнятість
населення в сільському, лісовому та рибному господарстві різних регіонів і груп
країн.
Завдання 3.
На контурній карті виділіть
кольором або штриховкою території країн
з найбільшою часткою ЕАН, зайнятого:
·
у сільському господарстві;
·
у промисловості;
·
у невиробничій сфері.
Завдання 4.
Зробити висновки. Пояснити
чому у розвинених країнах більшість населення зайнято у невиробничій сфері , а
у країнах перехідної економіки – у виробничій.
Практична робота №2
Тема: «Порівняльна оцінка ресурсозабезпеченості двох
окремих країн чи регіонів світу».
Мета: закріпити та
систематизувати знання про природні ресурси світу; розвивати вміння
розраховувати ресурсозабезпеченість в окремих регіонах чи країнах світу, уміння
будувати та аналізувати діаграми, виховувати бережливе ставлення до природних
ресурсів, як до великого скарбу людства.
Обладнання
та матеріали: політична карта світу,
таблиці, діаграми, атласи, підручник.
Хід роботи
Виконання
практичної роботи
Завдання 1.
За даними таблиці обчисліть об’єм мінеральної
сировини на одного жителя Землі. Побудуйте стовпчикові діаграми: а). Динаміки
загального видобутку мінеральної сировини; б). Динаміки видобутку мінеральної
сировини на одну особу.
Проаналізуйте отримані результати та зробіть
висновки.
Роки
|
Чисельність населення, млрд. осіб
|
Видобуток мінеральної сировини, млрд. тони
|
Видобуток мінеральної сировини на одну особу, кг.
|
1930
|
2
|
13
|
|
1960
|
3
|
63
|
|
1987
|
5
|
130
|
|
2012
|
7
|
420
|
Завдання 2.
За даними таблиці обчисліть
ресурсозабезпеченість нафтою окремих країн світу. Визначте рівень
ресурсозабезпеченості наведених країн, якщо середньосвітовий показник
ресурсозабезпеченості нафтою складає 44 роки. Порівняйте показники
ресурсозабезпеченості та визначте країни з найбільшою та найменшою
ресурсозабезпеченістю серед наведених країн.
Країна
|
Запаси нафти млрд. т.
|
Видобуток нафти млн.. т.
|
Ресурсо-
забезпеченість нафтою
|
Рівень ресурсо-
забезпеченості
|
США
|
4,6
|
368
|
12,5
|
Недостатній
|
ФРН
|
0,07
|
7
|
||
Росія
|
7,2
|
320
|
||
Китай
|
3,2
|
147
|
||
Індія
|
0,36
|
37
|
||
Нігерія
|
2,4
|
95
|
Завдання 3.
За даними таблиці обчисліть
забезпеченість країн земельними ресурсами. Порівняйте отримані показники та
визначте країни з найбільшою та найменшою ресурсозабезпеченістю земельними
ресурсами на одного жителя.
Країна
|
Кількість населення млн.. осіб
|
Земельні ресурси країни, (млн. га)
|
Забезпеченість земельними ресурсами 1 жителя (га на
особу)
|
США
|
308
|
937,3
|
|
Японія
|
127
|
37,7
|
|
ФРН
|
83,8
|
35,7
|
|
Росія
|
140
|
1707,5
|
|
Польща
|
38,5
|
31,3
|
|
Китай
|
1339
|
959,6
|
|
Індія
|
1166
|
328,8
|
|
Нігерія
|
149,2
|
92,4
|
Завдання 4.
Зробіть висновки. Поясніть, чому про
ресурсозабезпеченість країн та регіонів не можна судити лише за розмірами
запасів. Висловіть власне бачення розв’язання проблем ресурсозабезпеченості.
Практична робота №3
Тема: «Порівняльна характеристика промисловості ФРН і
Франції, Великої Британії та Італії» (за вибором).
Мета: закріпити та
систематизувати знання про країни Європи; вдосконалити уміння характеризувати
та порівнювати галузевий склад промисловості головних країн Західної Європи;
розвивати вміння користуватися текстовими, картографічними, графічними,
статистичними матеріалами; уміння виконувати завдання на контурних картах;
виховувати екологічне мислення в учнів.
Обладнання
та матеріали: політична карта світу,
контурні карти Європи, таблиці, діаграми, атласи, підручник.
Хід роботи
Виконання практичної роботи
Виконується за варіантами ( І варіант –
порівняльна характеристика ФРН та Франції, ІІ варіант – Великої Британії та
Італії).
Завдання 1.
За даними таблиць побудувати для
кожної країни, що порівнюється, кругові діаграми.
Структура
зайнятості населення по головних галузях господарства
Країна
|
Промисловість
|
С/г
|
Сфера послуг
|
Велика Британія
|
26,5
|
2
|
71,5
|
Італія
|
33
|
10
|
57
|
Франція
|
27
|
5
|
68
|
Німеччина
|
41
|
5
|
54
|
Частка головних галузей господарства у ВВП країни
Країна
|
Промисловість
|
С/г
|
Сфера послуг
|
Велика Британія
|
28
|
2
|
70
|
Італія
|
30
|
2,4
|
67,6
|
Франція
|
21
|
4
|
75
|
Німеччина
|
31
|
1
|
68
|
Завдання 2.
Порівняйте кількість зайнятих у
промисловості та частку галузей промисловості у ВВП даних країн.
Завдання 3.
Випишіть у таблицю галузі
промисловості порівнюваних країн, які є галузями міжнародної спеціалізації.
І варіант
Німеччина
|
Франція
|
ІІ варіант
Велика Британія
|
Італія
|
Завдання 4.
Зробіть висновок, назвіть ознаки схожості та
відмінності промисловості порівнюваних країн. Поясніть, які причини, на вашу
думку, обумовили виявлені розбіжності.
Немає коментарів:
Дописати коментар