Практичні роботи


Практична робота №1
Тема: «Порівняльна оцінка трудових ресурсів і зайнятості населення в основних сферах господарства країн та регіонів світу».

Мета: закріпити та систематизувати знання про трудові ресурси світу та їх основні характеристики; вдосконалити уміння та навички застосовувати набуті знання під час виконання практичних завдань; розвивати вміння користуватися текстовими, картографічними, графічними, статистичними матеріалами, порівнювати їх та робити висновки; виховувати екологічне мислення в учнів.

Обладнання та матеріали: політична карта світу, таблиці, діаграми, атласи, підручник.
Хід роботи

Виконання практичної роботи
Завдання 1.
          За картами атласу порівняйте зайнятість населення в індустріальних галузях господарства різних регіонів (Європа, Азія, Америка, Австралія, Африка) і груп країн (економічно розвинуті країни, країни перехідного типу економіки, країни, що розвиваються).

Завдання 2.
          За картами атласу порівняйте зайнятість населення в сільському, лісовому та рибному господарстві різних регіонів і груп країн.

Завдання 3.
          На контурній карті виділіть кольором  або штриховкою території країн з найбільшою часткою ЕАН, зайнятого:
·        у сільському господарстві;
·        у промисловості;
·        у невиробничій сфері.

Завдання 4.
          Зробити висновки. Пояснити чому у розвинених країнах більшість населення зайнято у невиробничій сфері , а у країнах перехідної економіки – у виробничій.
         



Практична робота №2
Тема: «Порівняльна оцінка ресурсозабезпеченості двох окремих країн чи регіонів світу».

Мета: закріпити та систематизувати знання про природні ресурси світу; розвивати вміння розраховувати ресурсозабезпеченість в окремих регіонах чи країнах світу, уміння будувати та аналізувати діаграми, виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів, як до великого скарбу людства.

Обладнання та матеріали: політична карта світу, таблиці, діаграми, атласи, підручник.

Хід роботи

Виконання практичної роботи

Завдання 1.
За даними таблиці обчисліть об’єм мінеральної сировини на одного жителя Землі. Побудуйте стовпчикові діаграми: а). Динаміки загального видобутку мінеральної сировини; б). Динаміки видобутку мінеральної сировини на одну особу.
Проаналізуйте отримані результати та зробіть висновки.

Роки
Чисельність населення, млрд. осіб
Видобуток мінеральної сировини, млрд. тони
Видобуток мінеральної сировини на одну особу, кг.
1930
2
13

1960
3
63

1987
5
130

2012
7
420


Завдання 2.
          За даними таблиці обчисліть ресурсозабезпеченість нафтою окремих країн світу. Визначте рівень ресурсозабезпеченості наведених країн, якщо середньосвітовий показник ресурсозабезпеченості нафтою складає 44 роки. Порівняйте показники ресурсозабезпеченості та визначте країни з найбільшою та найменшою ресурсозабезпеченістю серед наведених країн.





Країна
Запаси нафти млрд. т.
Видобуток нафти млн.. т.
Ресурсо-
забезпеченість нафтою
Рівень ресурсо-
забезпеченості
США
4,6
368
12,5
Недостатній
ФРН
0,07
7


Росія
7,2
320


Китай
3,2
147


Індія
0,36
37


Нігерія
2,4
95



Завдання 3.
          За даними таблиці обчисліть забезпеченість країн земельними ресурсами. Порівняйте отримані показники та визначте країни з найбільшою та найменшою ресурсозабезпеченістю земельними ресурсами на одного жителя.

Країна
Кількість населення млн.. осіб
Земельні ресурси країни, (млн. га)
Забезпеченість земельними ресурсами 1 жителя (га на особу)
США
308
937,3

Японія
127
37,7

ФРН
83,8
35,7

Росія
140
1707,5

Польща
38,5
31,3

Китай
1339
959,6

Індія
1166
328,8

Нігерія
149,2
92,4


Завдання 4.
Зробіть висновки. Поясніть, чому про ресурсозабезпеченість країн та регіонів не можна судити лише за розмірами запасів. Висловіть власне бачення розв’язання проблем ресурсозабезпеченості.





Практична робота №3
Тема: «Порівняльна характеристика промисловості ФРН і Франції, Великої Британії та Італії» (за вибором).

Мета: закріпити та систематизувати знання про країни Європи; вдосконалити уміння характеризувати та порівнювати галузевий склад промисловості головних країн Західної Європи; розвивати вміння користуватися текстовими, картографічними, графічними, статистичними матеріалами; уміння виконувати завдання на контурних картах; виховувати екологічне мислення в учнів.

Обладнання та матеріали: політична карта світу, контурні карти Європи, таблиці, діаграми, атласи, підручник.

Хід роботи

Виконання практичної роботи
Виконується за варіантами ( І варіант – порівняльна характеристика ФРН та Франції, ІІ варіант – Великої Британії та Італії).

Завдання 1.
          За даними таблиць побудувати для кожної країни, що порівнюється, кругові діаграми.

Структура зайнятості населення по головних галузях господарства

Країна
Промисловість
С/г
Сфера послуг
Велика Британія
26,5
2
71,5
Італія
33
10
57
Франція
27
5
68
Німеччина
41
5
54


Частка головних галузей господарства у ВВП країни

Країна
Промисловість
С/г
Сфера послуг
Велика Британія
28
2
70
Італія
30
2,4
67,6
Франція
21
4
75
Німеччина
31
1
68



Завдання 2.
          Порівняйте кількість зайнятих у промисловості та частку галузей промисловості у ВВП даних країн.


Завдання 3.
          Випишіть у таблицю галузі промисловості порівнюваних країн, які є галузями міжнародної спеціалізації.
І варіант

Німеччина
Франція






ІІ варіант

Велика Британія
Італія








Завдання 4.
Зробіть висновок, назвіть ознаки схожості та відмінності промисловості порівнюваних країн. Поясніть, які причини, на вашу думку, обумовили виявлені розбіжності.






Немає коментарів:

Дописати коментар

"ГЕОГРАФІЯ - ВЕСЬ СВІТ У ТВОЇХ РУКАХ" Печуляк Ольга Володимирівна  Моє кредо: Якщо кожен  прожитий день, кожен прожит...